Hallo Frank,
Danke für diese Aktion, hätte ich vielleicht auch noch gemacht
Hmm, was Du nun gehört hast erscheint mir schon sehr viel logischer. Allerdings möchte ich die die Email hier reinkopieren, die mir die amerikanische (!) Choice Zentrale unter ihelp@choicehotels.com geschickt hat:
--------
Dear Mr. XXXXXX,
Your first question was do you have to be a Choice Privilege Member? The
answer would be no. Your second question was do you have to be a U.S. Citizen
to receive airline miles? That answer is yes. If you need more clarification
please don't hesitate to call The Reservation Center again for more
information. Thank you! ep/gj2rc
XXXXXXX wrote:
> Hello Choice Customer Service,
>
> unfortunately you did not really read and respond to my
>
> question. You are refering to a promotion (triple miles)
>
> and SWEEPSTAKES Page and rules, which I did not ask for.
>
> When you got to
>
>
http://www4.choicehotels.com/ires/en-US/html/AirlineMiles?>
> sid=U6Hj.2PUJJfq1.4
>
> and
>
>
http://www4.choicehotels.com/ires/en->
> US/html/AirlineMilesRules?sid=U6Hj.2PUJJfq1.4
>
> you can NOT find any rule telling customers to be a legal
>
> US redisdent. I'm looking forward to you answer.
>
> XXXXXXXXXX
>
> > -------Ursprüngliche Nachricht-------
>
> > Von "Web Help" <ihelp@choicehotels.com>
>
> > Datum 09/02/2002 13:02:54
>
> >
>
> > Hello Guest, if you visit
>
> >
http://www4.choicehotels.com/ires/en-US/html/TripleMiles?>
> sid= the rules do
>
> > state you must be a legal U.S. resident.
>
> >
>
> > Thank you,
>
> > SRM/GJ2RC
>
> >
>
> > XXXXXX wrote:
>
> >
>
> > > Dear Sirs,
>
> > >
>
> > > Do I have to be a member of the Choice Priviliges
>
> Program
>
> > >
>
> > > to collect Air Line Miles (for example SkyMiles from
>
> Delta
>
> > >
>
> > > Air Lines)?
>
> > >
>
> > > As far as I can see from
>
> > >
>
> > > the posted rules on your webpage I don't have to be a
>
> > >
>
> > > member.
>
> > >
>
> > > Do I have to be a US citizen or have a US mailing
>
> address
>
> > >
>
> > > to collect Air Line Miles? I was told so from the
>
> European
>
> > >
>
> > > Reservation Center
>
> > >
>
> > > but on your homepage I can't find any rule saying so. As
>
> > >
>
> > > far as I can see the only thing I have to do is present
>
> my
>
> > >
>
> > > Frequent Flyer Card with my Frequent Flyer account
>
> number.
>
> > >
>
> > > Are there any rates that do NOT qualify for Air Line
>
> Miles?
>
> > >
>
> > > Thank you for your answer
----------------------
Wenn man sich die Mühe gemacht hat alles durchzulesen, dann wird man feststellen, dass schon bei meiner ersten Anfrage eine völlig unpassende Anwort zurückkam, nämlich irgendwas in Zusammenhang mit einer Sonderaktion mit dreifachen Meilen, nach der ich gar nicht gefragt hatte. Da hatte also schon jemand "geschlafen". Aber die zweite Anwort sagt eindeutig man müsse Amerikaner sein ... ich trau den Pappnasen dort allerdings nicht so ganz. Ich werde auch noch mal dort anrufen unter der 1-800 Nummer und dann vesuchen direkt an die Marketingabteilung zu schreiben. Ausserdem bekommen sie NOCH eine Mail!
Ich habe mir nämlich schon ein nettes Hotel am Airport in Portland rausgesucht (Quality Inn), dass über USD 20.- günstiger ist als ein Holiday Inn Express. Wenn ichd ann doch noch die Meilen bekomme um so besser