Hallo,
häng mich hier nochmal ran, auch ich würde gerne einen kleinen Schlenker durchs Mojave Desert machen. Wir fahren Las Vegas Richtung L.A. und haben leider nicht viel Zeit, da wir abends in L.A. sein müssen. Folgende Empfehlung fand ich auf der Homepage:
Well, if you plan to drive between Las Vegas and Los Angeles and have even an hour to spare, you can at least sample some of Mojave National Preserve's spectacular scenery. Heading northeast toward Las Vegas, exit I-15 at Kelbaker Road in Baker, Calif. Travel south for 34 miles past cinder cones and lava flows to Kelso. The Kelso Dunes are visible in the distance. Be sure to stop at the Kelso Depot Visitor Center. From Kelso, turn north on Kelso-Cima Road and travel along the Providence Mountains. You’ll see more Joshua trees as you gain elevation up this easy grade. The Cima Store, 19 miles from Kelso, sells cold drinks and snacks. At Cima, bear right onto Morning Star Mine Road for a ride up the Ivanpah Valley. After 22 miles, turn left on the Nipton Road for a 4 mile drive back to I-15 just south of Primm, Nev.
Nun ist mir nicht ganz klar, warum wir die I-15 bis Baker durchfahren sollen und dann nach dem durchqueren den gleichen Weg wieder zuück. Man kann doch genauso gut südlich von Primm einfahren und die vorgeschlagene Strecke umgekehrt fahren, das bringt ca. 40 Meilen und über eine Stunde Streckenersparnis. Hat jemand eine Ahnung, warum die Strecke gerade so vorgeschlagen wird ???
Ich denke in umgekehrter Richtung ist sie doch bestimmt genauso schön und empfehlenswert, oder ???
Danke und Gruß, Manu