Hallo Thomas,
deiner Beschreibung nach muss das Motel das San Juan Inn bei Mexican Hat gewesen sein. Hier ein Info asu Map'n'Go:
San Juan Inn & Trading Post
Family Plan (Free under age 12); Rates Subject to Change; Senior Discount Available
4/1-10/31 1P: $68
2P: $70
XP: $5
11/1-3/31 1P: $40
2P: $42
XP: $5
Motel. PHONE: 435-683-2220; 800-447-2022; Fax: 435-683-2210. Formerly San Juan Inn. LOCATION: Hwy 163 & San Juan River; Mexican Hat, Utah 84531. On US 163. Above the San Juan River. TERMS: small pets allowed (in limited units), check-in after noon, check-out by 11 am. FACILITY: 38 rooms, on premises parking, exercise room, no mobile accessibility, gift shop, two stories, exterior corridors, smoke detectors. DINING AND ENTERTAINMENT: dinner from $5 to $14, one restaurant on premises, cocktails in the dining room. SOME ROOMS: phones, cable TV, color TV, refrigerators, coffeemakers, kitchens, microwave ovens, non-smoking rooms, showers only, combination tub/shower, two-bedroom rooms, utensils. ALL ROOMS: air conditioning, private baths. SERVICES: guest laundry (fee). RECREATION: fishing. EXTRA CHARGE: state tax (9%), crib ($4), rollaway ($4). CARDS: DS, MC, VI.
Zu der Lebensweise der Navajos, lieber Peter, möchte ich nur so viel sagen: Diesen und den anderen Ureinwohnern Amerikas ist unsere Lebensweise - geleinde ausgedrückt - aufgezwungen worden. Dass Sie damit nicht so zurechtkommen wie wir, wundert mich in keiner Weise. Wenn sie dann aber doch den Versuch unternehmen, Money zu machen, bin ich gerne bereit, das zu akzeptieren.