Habe mir über die Homepage der Airline meine Reise für nächsten Sommer zusammengestellt... jedoch ist das natürlich noch eine lange Zeit und es kann immer irgendwas passieren, dass man die Reise nicht antreten kann. Leider finde ich so richtig nichts dazu, was die Konsequenzen wären, außer:
CHARGES FOR CHANGES AND CANCELLATIONS
*TY*CANCELLATIONSBEFORE DEPARTURE CHARGE EUR 100.00. NOTE - CHARGES APPLY TO ADULTS AND CHILDREN.AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE. NOTE - NO SHOWS WILL BE TREATED AS CANCELLATION. WHERE THE FARE IS COMBINED WITH ANOTHER FARE THE MOST RESTRICTIVE CONDITIONS APPLY TO THE ENTIRE JOURNEY.CHANGESANY TIME CHARGE EUR 100.00. NOTE - THE FEE APPLIES TO ADULTS AND CHILDREN.NO FEE ISCHARGED FOR INFANTS NOT OCCUPUYING A SEAT ----- PASSENGERS WHO NO SHOW FOR FLIGHTS WILL BE CONSIDERED AS CANCELLING AND RECEIVE NO REFUND ----- A. CHANGES BEFORE DEPARTURE OF THE OUTBOUND FLIGHT - FARES IN EFFECT ON THE DATE THE TICKET IS REISSUED MUST BE APPLIED B. CHANGES AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND FLIGHT - FARES IN EFFECT ON THE DATE OF ORIGINAL TICKET ISSUE MUST BE APPLIED ----- IN BOTH CASES THE ORIGINAL CANCELLATION CHARGE WILL BE CARRIED FORWARD TO ANY REISSUED TICKET. ----- WHEN THE ITINERARY RESULTS IN A HIGHER FARE THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED -AND- THE EUR 100 FEE WILL BE APPLIED. WHEN THE NEW ITINERARYRESULTS IN A LOWER FARETHE EUR 100. CHANGE FEE WILL APPLY AND NO REFUND WILL BE MADE. --------- WHERE THIS FARE IS COMBINED WITH ANOTHER FARE -THE MOST RESTRICTIVE CONDITIONS I.E. HIGHEST PENALTY AMOUNT IN THE ENTIRE JOURNEY WILL APPLY
So ganz sicher bin ich mir noch nicht, wie ich das zu deuten habe... heißt das jetzt, dass ich jederzeit aus was für Gründen auch immer die Sache stornieren kann und den kompletten Bertrag abzgl. 100€ wieder erstattet bekomme? Hat da schon jemand mal Erfahrungen mit gemacht? Hab nämlich auch hier im Forum gelesen, dass gewisse Tarife davon wohl ausgeschlossen wären, aber wenn das bei meiner Buchung aufgeführt wird, dann wird das ja wohl auch für mein Ticket gelten, oder? Danke für eure Hilfe!